Projeler

Proje: Çemberimde Gül Oya

Proje Türü eTwinning
Proje Alt Türü Kültür Tarihi
Proje Adı Çemberimde Gül Oya
Proje Açıklaması 81 ilden projeye katılacak ortaklar belirlenip dâhil edildi. Tüm ortaklar projede görev alacak olan öğrencilerini belirledi ve öğrencileri twinspace’e kaydetti. Tüm ortakların daha hızlı iletişim kurabilmesi ve işbirliği yapabilmesini sağlamak için facebook’ta "Çemberimde Gül Oya" adı ile bir grup oluşturuldu. Tüm ortaklar proje afişlerini oluşturdu ve bunları twinspace’te padlet duvarına yükledi. Tüm ortakların kendi illerine özgü motiflerden oluşan bir çember(yazma) hazırladı, bu konuda gönüllü velilerle işbirliği yapıldı. Tüm ortakların okullarında öğrenciler arasında bir logo yarışması düzenlendi ve seçilen logolar twinspace’te padlete yüklendi. Tüm ortak okulların şehirlerini tanıtıcı kısa bir video hazırladı. Projenin tanıtımı için tüm ortaklar okullarında birer pano hazırladı. Tüm ortaklar, okullarında seçilen logoları oylama platformuna yükledi ve 1. olan logo belirlendi.Bu logo projemizin ulusal logosu olarak ilan edildi ve tüm ortak okulların panolarına asıldı. Tüm ortaklar kendi illerine ait bir halk oyununu videoya çekti ve twinspace 'e yükledi. Yöresel yemekler, türküler, hikayeler ve maniler ile ilgili yazılı ve görsel materyallerden oluşan panolar düzenlendi. Tüm ortak okullarda, öğrenciler tarafından Çemberimde Gül Oya adlı türkü seslendirildi,videoya alındı ve twinspace'e yüklendi. Türkiye’nin tüm illerinde sergilenecek materyaller hazırlanmaya başlandı. -Veliler tarafından hazırlanan her ile ait bir çember (Çemberlerin kenarında hangi lle ait olduğu işlendi). -Her ile ait magnetler -Öğrenciler kendi elleri ile yöreye ait bir mani, bir türkü ve bir yemek tarifi yazdı. -Tüm ortakların okul tanıtım videoları ve yapılan etkinliklerle ilgili hazırlanan videoların qr kodları oluşturuldu. -Öğrencilerin ve öğretmenlerinin beraber çekildiği bir fotoğraf. -Her ile ait kartpostallar. -Öğretmenler kendi elleri ile yazdıkları resimli özgeçmiş ve proje hakkındaki görüşlerinin yer aldığı birer kağıt düzenledi. (Bütün bu kağıtlar sergilerde gösterilmek üzere kitap haline getirildi.) Her ile ait bir yöresel türkü belirlendi ve öğrenciler tarafından arka planda müzik olmadan seslendirildi. Bütün bu türkü videoları birleştirilip tek bir video haline getirildi. Tüm ortaklar sergide gösterilmek üzere belirledikleri yemek tarifinin hazırlanışı ile ilgili bir video hazırladı. Öğrencilerimizle okulumuz pansiyon mutfağında yöresel tatlımız "Cevizli Elma Dolması" nı pişirdik. Tüm ortaklar kendi illerine ait orada yetişmiş yöresel sanatçılar hakkında yazılar ve fotoğraflar hazırlayıp panolarında sergilediler. Sergi materyalleri ilk serginin gerçekleşeceği İzmir'e gönderildi. Tüm ortak okullar için sergi takvimi oluşturuldu. Okulumuz 45. Çemberimde Gül Oya sergisini açtı. Sergide çekilen fotoğraf ve videolar twinspace e yüklendi. Sergiyi bir çok öğretmen-öğrenci ve yerel halk gezdi. Sergi yapan illerin ürünlerini içeren bir e-kitap oluşturuldu.
Proje Amacı 81 ildeki maddi ve manevi kaybolmaya yüz tutmuş veya hala yaşamını sürdürmeye çalışan yerel kültürel özellikler hakkında bilgi sahibi olmak
Projeyi Yürüten Kurum(lar)
Kurum adıProjedeki Rolü
Cumhuriyet Anadolu Lisesi Proje Ortağı
Başlangıç Tarihi 2015-10-05
Bitiş Tarihi Devam Ediyor
Hedeflenen / Gerçekleşen Proje Çıktıları Yöresel ve kültürel çalışmalarla birçok sergi yapıldı. Web 2.0 araçlarının kullanımı yaygınlaştırıldı.
Projenin Kurumdaki Sorumlusu Rabia YAKAR
Projenin Uygulandığı Yer Cumhuriyet Anadolu Lisesi
Proje Bütçesi TRY

© 2017-2018 Niğde İl MEM Ar-Ge